dinsdag 17 april 2012

Fuji foetsie

Vanmorgen had ik de Fuji vanuit mijn hotelkamer kunnen zien, als ik de goeie kant op had gekeken, pas toen ik beneden was zag ik hem en heb veel moeite gedaan om een foto te maken, die vanuit de hotelkamer bleek uiteindelijk het beste. Nadat we met de trein richting het Kawaguchiko en daarna met de kabelbaan naar het uitzichtpunt waren gegaan, was de Fuji geheel achter de wolken verdwenen. En daar bleef hij (of zij) de hele dag verder achter verstopt. We zijn via kronkelpaadjes langs de bergkam verder gelopen (geklommen) en tegen lunchtijd begon het te regenen en later ook te onweren. Bij een hut met heel veel rommel konden we wel onder een afdakje zitten, maar de rest van de route wisselden hevige hagel- en onweersbuien af met zonnige perioden.
 Het laatste stuk van de route hebben we maar langs de asfaltweg gelopen omdat het wel erg hard regende. Beneden aangekomen bij een schrijn begon de zon alweer te schijnen. Het bezoek aan het kunst (en vooral kimono)museum was zeker de moeite waard. De bus kwam later dan aangekondigd maar kwam gelukkig wel, waarna we in ons "eigen"dorp bij het station een prima japans restaurant vonden.

Morgen vertrekken we vroeg naar Tsumago. Daar kan geen bagage heen vervoerd worden en we gaan daarna verder lopen, dus dan neem ik het minimum aan bagage mee. Daarom morgen geen blog en niet bereikbaar per email. De bagage gaat direct door naar Kyoto, waar we overmorgen aankomen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten