donderdag 12 april 2012

Tokyo met jetlag

De eerste dag Japan/Tokyo zit er al weer op. Vanmorgen op het moment dat mijn lichaam zei dat het avond en bedtijd was aangekomen op Narita. Ik werd door de douane om onduidelijke redenen uit de rij geplukt en moest al mijn bagage na laten kijken. De douanebeambte sprak heel slecht Engels, een collega leek het ook vreemd te vinden dat dit moest gebeuren en bedankte me na afloop  voor de medewerking. Die collega moest ook uitleggen waar Jemen lag (visum in mijn paspoort). Gelukkig had de groep op mij gewacht, daarna geld pinnen en treinpas reserveren waarvoor we heel lang in de rij moesten staan.
Uiteindelijk naar Tokyo vertrokken. De hotels zijn tot 16 uur niet toegankelijk, na inchecken zijn we de stad ingegaan, naar de rivier en naar een tempel, de Senso-ji. Hierna terug naar het hotel en in de avond nog even eten voor de in te halen nachtrust.
Even leek het er op dat ik mijn laptop niet op het elektriciteitsnet aan kon sluiten, maar met behulp van mijn zakmes heb ik de stekker passend gemaakt in de reisstekker. Ze hebben hier de Amerikaanse stekkers en 100 volt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten