donderdag 17 maart 2011

2e dag

Donderdag 17 maart 2011

Na het ontbijt (dat beter was dan de recensies op booking.com deed vermoeden) ben ik eerst naar het toeristenbureau op Restauradores gegaan om te vragen hoe het zit met de kaartjes voor de tram. Volgens mij kreeg ik geen goede info, want tussen een enkele rit van €2,50 en een dagkaart zou niets tussen zitten. Hoeveel een dagkaart kost ben ik vergeten. Dus eerst maar lopen. Daarna met de roltrap naar het Rossio station gegaan en daarvandaan verder de heuvel op. Omdat het bewolkt was had ik bedacht naar een museum te gaan. Het Museum van Antiquiteiten was ongeveer schuin aan de andere kant van de heuvel en op een gegeven moment stond ik er voor maar had het niet gezien, pas toen ik een eind verder was afgedaald bij de haven zag ik het aan de overkant. Ik heb daar een aantal uren doorgebracht bij voornamelijk oude schilderijen en andere kunstvoorwerpen. Na een late lunch in de tuin weer via de heuvel een begraafplaats en een paar parken weer in "mijn" buurt, Baixa terechtgekomen en op een overdekt terras met plastic schermen gegeten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten