maandag 21 maart 2011

6e dag

maandag 21 maart 2011
Vandaag voor het eerst de stad uit. Nou ja, naar een buitenwijk van Lissabon, Sintra. Het Valkenburg van de streek van Lissabon. Erg toeristisch, dus goed dat ik gisteren niet ging. Twee paleizen te bezoeken, maar de 2e leek volgens mijn reisgids op maandag gesloten. Eerst in het stadje zelf het Palácio Nacional bezocht, toen na de lunch de berg op naar Castelo dos Mouros (kasteel van de Moren). Dat was nog een flinke klim, bij de toegang vroeg de man of ik een combinatieticket wilde, want het Palácio de Pena bleek toch open te zijn. Ik had het rustig aan gedaan omdat ik dacht dat het laatste kasteel dicht was, dus toen moest ik de pas er in zetten om nog op tijd het laatste kasteel in te kunnen. Dat is me ruimschoons gelukt, die anderhalf uur die ik minstens voor het laatste nodig zou hebben was flink overdreven, tenzij je het park er bij telt, want dat was nog wel even de moeite waard. Heel veel foto's gemaakt, in het Pálacio de Pena mocht dat niet binnen. Wel jammer, want ze hadden wel veel rare dingen.
Daarna weer de heuvel af, nog even in het stadje rondgekeken en teruggelopen naar het station, in Lissabon gegeten, dit keer weer in een andere buurt. Zo langzamerhand krijg ik genoeg van vis, vegetarisch is vaak moeiliCasjk. Dat lukte vanmiddag bij de lunch ook niet, het enige vegetarische gerecht was op. Ik maakte nog een bijzondere foto van een zonsondergang, het leek net of de zon voor een berg stond, maar dat bleken wolken. Ik ben benieuwd of het weerbericht nog klopt voor morgen, dat het dus gaat regenen. Daar laat ik het programma voor morgen voor afhangen. Als het redelijk mooi is ga ik misschien nog naar het strand in Cascais, het Scheveningen van Lissabon denk ik.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten