zaterdag 19 maart 2011

4e dag

zaterdag 19 maart 2011
Vandaag voor het eerst met de tram. Niet zo'n oude, maar een moderne tram. Ik had voor ik wegging al geprobeerd te snappen hoe het werkt met de tramkaartjes, maar dat was niet gelukt. Op het toeristenbureau vertelden ze dat een enkele rit €2,50 zou kosten, het alternatief een dagkaart van €3,95. Dus maar een dagkaart gekocht en er mee naar BelĂ©m gegaan, een wijk van Lissabon die meer naar het westen ligt, aan de andere kant van de brug.
Er stonden overal hekken, het lijkt er op dat er morgen een marathon gaat plaatsvinden. Gelukkig de goeie dag uitgekozen om er heen te gaan. Eerst het klooster, daarna de toren, een eind verderop. Dus ondanks het tramkaartje nog veel lopen.
Ik kon daarna nog net voor sluitingstijd naar een botanische tuin (de 2e was ik te laat voor).
In het Centro Cultural bleek nog een grote tentoonstelling, foto's en moderne kunst, gratis toegankelijk en tot 22 uur open.
De tram reed niet helemaal terug, laatste stukje met de bus. Omdat ik vanmiddag al veel vlees had gegeten wilde ik vegetarisch eten, dat bleek een probleem dus weer terug naar een eerder plekje vegetarische paela.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten