vrijdag 18 maart 2011

3e dag

vrijdag 18 maart 2011

Na een nacht heerlijk slapen blijkt het prachtig mooi weer te zijn. Geen wolkje aan de lucht.
Vandaag ben ik de andere kant op gegaan om de stad te verkennen. Ik wilde naar het fort Castelo de São Jorge, ik dacht achter het hotel de heuvel op te kunnen klimmen maar dat bleek de verkeerde heuvel te zijn en ik moest weer naar beneden (na wat zoeken) om uiteindelijk de goeie heuvel op te kunnen gaan. Naar de burgt was het nog een flinke klim, maar het uitzicht was adembenemend (de klim ook). Een groot deel van de middag heb ik hier rondgebracht, ondertussen genietend van het uitzicht op de stad aan alle kanten en het mooie weer.
Hierna heb ik verder in de buurt rondgewandeld, een aantal kerken bezocht en diverse uitzichtpunten. De laatste attracties waren helaas al gesloten. De zonsondergang heb ik op een ander punt vastgelegd. Daarna ben ik op goed geluk weer afgedaald naar de wijk waar ik tijdelijk woon. Dat was wel via een omweg en lastig omdat de straatnaambordjes niet meer goed te lezen waren in het donker. In het verlengde van mijn straat mij laten verleiden tot het eten van zalm. Wel lekker, uit een reisgids en gezien de rekening van gisteren in het restaurant kan je alle hapjes die ze naast het bestelde gewoon laten staan, als je dat niet doet moet je er voor betalen. Chocoladetaart met koffie toe.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten