dinsdag 22 maart 2011

7e en laatste dag

dinsdag 22 maart 2011
De laatste dag alweer! Die begon bewolkt (lang geen wolken gezien) maar al snel trokken die op en werd het weer zonnig zoals gewoonlijk. Ik had een vaag plan om naar Cascais te gaan, maar vanwege de wolken nog naar een museum wat ik nog niet had gezien. Eerst weer de heuvel richting kasteel op, ik begin de weg al te kennen en daar voorbij eerst naar de vlooienmarkt (Feira de Ladrea) en daarna naar de Santa Engrácia, maar toen ik daar voor de deur stond leek me dat toch niet zo interessant en ben naar de naastliggende São Vicente de Fora met veel geglazuurde blauwe tegeltjes met allerlei voorstellingen. Hier ook geluncht, iets vaags met vis wat ze me niet uit konden leggen wat het was. Hierna naar de boot over de Taag gelopen om aan de overkant naar het grote Christusbeeld te lopen. Dat nam de rest van de middag in beslag. Het optimistische idee om dan nog een trein naar Cascais te nemen heb ik maar laten varen, want het was al bijna donker en er hing ook een donkere wolkenlucht die kant op.
Voor de laatste avond weer in het Indiase restaurant gegeten waar ik de eerste avond ook had gegeten. Eindelijk vegetarisch, ook geen vis.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten